Scroll Top

Egyéni vállalkozás indítása lépésről lépésre

Az egyéni vállalkozás indítása nagyszerű lépés a független vállalkozói lét felé. Miután a könyvelővel egyeztetve eldöntöttük, hogy az egyéni vállalkozás a legjobb választás, itt vannak a legfontosabb lépések, amelyeket követni kell:

1. Tevékenységi körök és székhely kiválasztása

Elsőként határozzuk meg, milyen tevékenységi köröket foglal magába a vállalkozásunk, vagyis milyen szolgáltatást vagy terméket szeretnénk kínálni. Egyes tevékenységek engedély, bejelentés- vagy végzettséghez kötöttek, míg mások szabadon végezhetők Emellett szükségünk lesz egy hivatalos székhelyre, amely lehet akár az otthonunk is.

2. Ügyfélkapu létrehozása

Az egyéni vállalkozás indítása online bejelentéssel történik, ezért szükség van egy Ügyfélkapu regisztrációra. Az ügyfélkapu segítségével kezelhetjük a hivatalos ügyeket és intézhetjük a vállalkozás indítását. A jelenleg használt Ügyfélkapu 2025. január 15-ig fog működni, január 16-tól már csak az Ügyfélkapu+ szolgáltatás lesz elérhető, erről bővebben az Ügyfélkapu+ -ról szóló cikkben olvashat.

3. Webes Ügysegéd: A vállalkozás indítása

Az egyéni vállalkozás indítása a Webes Ügysegéd felületén keresztül történik, amelyen adószámot és nyilvántartási számot kapunk. Itt tudjuk hivatalosan bejelenteni az egyéni vállalkozást, és ezt követően a NAV és az egyéb hivatalok már nyilvántartásba veszik a vállalkozásunkat.

4. Könyvelői szerződés és bejelentkezések

Az egyéni vállalkozás indítása során elengedhetetlen egy könyvelő segítsége. A könyvelő segít az iparűzési adó bejelentésében a megfelelő önkormányzathoz, biztosítja, hogy megfeleljünk a törvényi előírásoknak.

5. Bankszámla nyitása és számlázó program

Egyéni vállalkozóként nem kötelező külön a vállalkozás részére bankszámlát nyitni, mivel nem szükséges hozzá induló tőke. Az egyéni vállalkozó egyszemélyben felel a teljes vagyonával a kötelezettségei után. Emellett a könyvelő segítségével válasszunk egy számlázó programot, amely megfelel a jogszabályi követelményeknek, és regisztráljuk azt. A regisztrációban mindenképp szükséges a könyvelő segítsége. Ez egyszerűsíti a számlázást és a bevételek nyilvántartását.

6. Tevékenység megkezdése

Minden szükséges adminisztrációs lépés után elindíthatjuk az egyéni vállalkozásunkat és megkezdhetjük tevékenységünket.

Az egyéni vállalkozás indítása ezekkel a lépésekkel gördülékenyen elvégezhető. A jogszabályi követelmények teljes körű betartása érdekében mindenképpen érdemes könyvelő segítségét kérni, aki segít az adózási és adminisztratív feladatok elvégzésében. Így biztosak lehetünk abban, hogy vállalkozásunk minden szempontból megfelelően és szabályosan működik, és nyugodtan összpontosíthatunk a vállalkozás sikeres indítására és működtetésére.

Vállalkozás indítása előtt itt tudja velem felvenni a kapcsolatot!