2025. január 15-én lesz utoljára elérhető az Ügyfélkapu szolgáltatás az eddigi formában.
2026. január 16-tól már csak az Ügyfélkapu+, illetve a DÁP alkalmazáson keresztül tudjuk hivatalos ügyeinket, illetve azok egy részét elektronikusan intézni.
Ezzel a bejegyzéssel szeretnék segítséget nyújtani az átálláshoz.
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás tulajdonképpen semmiben nem tér el az eredeti Ügyfélkapu szolgáltatástól, kivéve a kétfaktoros azonosítást, mellyel életünk során már sok szolgáltatónál találkozhattunk. A felhasználó név és jelszó kombináció mellé még egy SMS-ben vagy e-mailben megkapott kódot is használnunk kellett. Itt ugyanerről van szó, azzal a kiegészítéssel, hogy egy Authenticator szolgáltatást kell a telefonunkra telepíteni, és az azonosító kódot erre fogjuk megkapni minden egyes bejelentkezéskor.
Szükségünk lesz tehát egy működő Ügyfélkapu fiókra, valamint egy olyan mobiltelefon készülékre, amely támogatja az Authenticator alkalmazásokat (pl. Google Authenticator, Microsoft Authenticator, NISZ Authenticator stb..)